Laboratoria szkolne LaboLAB-Struktury roślin i zwierząt. Biologia
Opis
Laboratoria szkolne LaboLAB-Struktury roślin i zwierząt. Biologia
Duży zestaw pomocy dydaktycznych do realizacji podstawy programowej z biologii, przeznaczony do przeprowadzenia i omówienia działań badawczych i eksperymentów podczas 21 lekcji biologii, przeznaczony do pracy w klasie 30-osobowej, w tzw. grupach badawczych.
W ramach tego modułu uczniowie poszerzają wiedzę na temat budowy roślin i zwierząt, oraz tego jaki ma ona wpływ na przetrwanie organizmów. Podczas zadań badawczych poznają budowę roślin i zwierząt na podstawie budowy kwiatu oraz sekcji preparatu kałamarnicy. Praca z mózgiem owcy pozwala uczniom zrozumieć jak zbudowany jest mózg, w jaki sposób przetwarza informacje, oraz jak działają zmysły.
W module szczegółowo jest omawiany zmysł wzroku - uczniowie dowiadują się, jak działa oko i w jaki sposób widzimy obrazy. Dostępna sekcja krowiego oka pozwala na doświadczalne zapoznanie się z budową tego narządu.
Finalnie, na podstawie swojej wiedzy na temat zmysłu wzroku u różnych zwierząt, uczniowie projektują model ulepszonego ludzkiego oka i oceniają swoją pracę.
Moduł STRUKTURY ROŚLIN I ZWIERZĄT wyposażony jest w wystarczającą ilość potrzebnych dla całej klasy substancji i przyborów pozwalających na wielokrotne wykonywanie bezpiecznych doświadczeń i eksperymentów w zespołach uczniowskich (w klasie do 30 uczniów)
Zawiera także Przewodnik nauczyciela (w wersji drukowanej i cyfrowej) zawierający szczegółowe opisy działań badawczych przeprowadzanych podczas 21 lekcji biologii.
Rekomendowany zakup 1 szt. zestawu dla 1-3 równoległych klas w szkole.
WYPOSAŻENIE ZESTAWU dostarczanego w dwóch wytrzymałych skrzyniach z tworzywa sztucznego (o wymiarach: 50x60x30 cm), stanowią:
1) materiały drukowane:
- materiały drukowane dla 30 uczniów,
- rozbudowany przewodnik metodyczny pt. "Struktury roślin i zwierząt" dla nauczyciela ze scenariuszami lekcji i działań badawczych, zawierający m.in.:
- informacje jak się przygotować do lekcji,
- informacje jak wprowadzić uczniów w zagadnienia,
- opis materiałów potrzebnych do lekcji (zarówno multimedia, jak i podręczniki oraz materiały z zestawu);
- szczegóły dotyczące tego, jak powinien wyglądać przebieg lekcji (wraz z podpowiedziami dodatkowych działań dla uczniów z trudnościami);
- pracę domową dla uczniów.
2) bezterminowa licencja szkolna na dostęp do interaktywnych zasobów edukacyjnych, pozwalających na pracę z wykorzystaniem m.in. monitora/tablicy interaktywnej ,
- rozbudowany przewodnik metodyczny pt. "Struktury roślin i zwierząt" dla nauczyciela ze scenariuszami lekcji i działań badawczych, w wersji cyfrowej,
- książka dla uczniów w wersji cyfrowej zawierająca ćwiczenia interaktywne;
- symulacje,
- interaktywne testy,
- multimedialne karty pracy i obserwacji
3) materiały tradycyjne, m.in.:
- mikroskop elektroniczny USB 25x200 z oprogramowaniem;
- zestaw nietoksycznych preparatów biologicznych: oko krowy: 2 szt., mózg owcy, kałamarnica - 10 szt.
- nożyczki sekcyjne i pęsety -po 8 szt.,
- lupy - 32 szt.
- okulary ochronne - 31 szt.,
- rękawiczki nitrylowe- 300 szt.
- nasiona roślin,
- pojemniki z tworzywa sztucznego,
- ścienna plansza dydaktyczna "Metoda badawcza" (70x100 cm)
- ścienna plansza dydaktyczna " Komórki i tkanki" (70x100 cm).
Wyposażenie zestawu w substancje, preparaty oraz przyrządy do doświadczeń oraz wykorzystanie dostępnych w nim zasobów interaktywnych, pozwoli Nauczycielowi zarówno podczas lekcji przyrody w kl.4 jak i biologii w kl. 5-8 szkoły podstawowej zrealizować w formie eksperymentów uczniowskich zagadnienia nowej podstawy programowej, a w szczególności treści nauczania takie jak:
- Sposoby poznawania przyrody (pojęcia: eksperymentu, doświadczenia i obserwacji; stosowanie różnych przyrządów; wykorzystanie zmysłów do prowadzenia obserwacji; zasady zachowania bezpieczeństwa)
- Ja i moje ciało (układy budujące organizm człowieka oraz narządy zmysłów; współdziałanie zmysłów smaku i węchu; zasady ochrony zmysłów wzroku i słuchu)
- Środowisko przyrodnicze najbliższej okolicy (składniki przyrody ożywionej i nieożywionej; sposoby odżywiania organizmów samożywnych i cudzożywnych; warunki życia i przystosowanie organizmów do życia na lądzie i w wodzie; rozpoznawanie organizmów występujących w najbliższej okolicy)
- Organizacja i chemizm życia (hierarchiczna organizacja budowy organizmów; podstawowe elementy budowy komórki i ich funkcje – obserwacje mikroskopowe komórki; fotosynteza- substraty, produkty i warunki przebiegu procesu; czynności życiowe organizmów)
- Różnorodność życia:
- różnorodność i jedność roślin (tkanki roślinne i ich funkcje; rośliny okrytonasienne- budowa nasion, korzeni, łodygi, liści, kwiatów; rozmnażanie roślin; doświadczenia pokazujące wpływ czynników środowiska na proces kiełkowania; budowa owoców i rozprzestrzenianie się roślin)
- różnorodność i jedność świata zwierząt (tkanki zwierzęce i ich funkcje; mięczaki-środowisko i tryb życia, cechy morfologiczne, cechy wspólne oraz znaczenie mięczaków w przyrodzie i dla człowieka; ryby, płazy i gady jako zwierzęta zmiennocieplne; ptaki jako zwierzęta stałocieplne, ich rozmnażanie i rozwój; ssaki jako zwierzęta stałocieplne, cechy wspólne ssaków, różnorodność środowisk życia i cech morfologicznych; różnorodność zwierząt kręgowych)
Organizm człowieka ( układ nerwowy- elementy ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego; budowa i funkcje narządów zmysłów –oko, ucho; zmysł równowagi, smaku, węchu i dotyku- umiejscowienie receptorów).
W nawiązaniu do obowiązującego systemu oceny pracy nauczycieli, wzbogacając zestawy LaboLAB w edukacyjne materiały cyfrowe, pragniemy zachęcić nauczycieli do systematycznego korzystania z narzędzi multimedialnych i informatycznych.
W związku z powyższym integralną część modułu STRUKTURY ROŚLIN I ZWIERZĄT stanowi multimedialna baza wiedzy zawierająca materiały cyfrowe dla uczniów i nauczyciela.
Materiał interaktywny zawierający około 100 ekranów multimedialnych, świetnie nadaje się zarówno do pracy grupowej na tablicach interaktywnych, jak i indywidualnej na tabletach, smartfonach lub komputerach (systemy Windows, Android, iOS).
UWAGA !
Preparaty biologiczne dostępne w zestawie STRUKTURY ROŚLIN I ZWIĘRZĄT zostały przygotowane z użyciem opatentowanych odczynników od lat wykorzystywanych na amerykańskim rynku. Opatentowana metoda konserwacji pozwala na bezpieczne przeprowadzanie eksperymentów w szkole.
Przygotowane w ten sposób preparaty są:
- nietoksyczne,
- zachowują kolor i teksturę zbliżoną do naturalnych okazów,
bez zapachu formaliny