Termin składania wniosków
o dofinansowanie z programu „Aktywna tablica” 15.05.2024.
Z Programu w 2024 roku mogą skorzystać:
- szkoły podstawowe, które nie skorzystały z Programu w latach 2017-2019
- szkoły podstawowe, które korzystały z programu w latach 2017-2019 a w latach 2021-2024 będą korzystały z doposażenia w specjalistyczny sprzęt i oprogramowanie do diagnozy i terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- szkoły ponadpodstawowe, w których uczą się dzieci i młodzież,
- szkoły za granicą,
- specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze dla uczniów niewidomych lub słabowidzących (SOSW),
- szkoły, które nie skorzystały z programu w roku 2020, 2021, 2022 i 2023.
Program dotyczy szkół publicznych i niepublicznych. W latach 2021-2024 szkoła może skorzystać z Programu tylko raz.
Wkład własny
Za wkład własny uważa się:
- wkład finansowy, który został przeznaczony przez organ prowadzący szkołę, szkołę za granicą lub specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii objętych wnioskiem o udział w programie, wydatkowany w roku złożenia wniosku o udział w Programie;
- wkład rzeczowy w formie sprzętu komputerowego i innych urządzeń TIK wykorzystywanych jako pomoce dydaktyczne zakupionych w roku złożenia wniosku, ale nie później niż do dnia złożenia wniosku o udział w Programie.
W celu spełnienia warunku polegającego na konieczności zapewnienia wkładu własnego dopuszcza się połączenie wkładu finansowego i rzeczowego.
W ramach finansowego wkładu własnego katalog możliwego do zakupienia sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii nie jest ograniczony zakresowo. Tym samym organ prowadzący szkołę ma możliwość zakupu dowolnie wybranego sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii wykorzystujących TIK (technologie informacyjno-komunikacyjne) do 20% wartości całego zadania. Jeżeli wsparcie finansowe będzie przeznaczone na dofinansowanie zadań inwestycyjnych, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 38 i 694), wkład własny organu prowadzącego będącego jednostką samorządu terytorialnego wynosi co najmniej 50% kwoty kosztów realizacji zadania objętego dofinansowaniem z budżetu państwa.
Za wkład własny uważa się:
- Wkład finansowy, który został przeznaczony przez organ prowadzący szkołę, szkołę za granicą lub specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii objętych wnioskiem o udział w Programie, wydatkowany w roku złożenia wniosku o udział w Programie;
- Wkład rzeczowy w formie sprzętu komputerowego i innych urządzeń TIK wykorzystywanych jako pomoce dydaktyczne, zakupionych w roku złożenia wniosku, ale nie później niż do dnia złożenia wniosku o udział w Programie.
W celu spełnienia warunku polegającego na konieczności zapewnienia wkładu własnego dopuszcza się połączenie wkładu finansowego i rzeczowego. W ramach finansowego wkładu własnego katalog możliwych do zakupienia sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii nie będzie ograniczony zakresowo, więc organ prowadzący szkołę będzie mieć również możliwość zakupu dowolnie wybranych sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii, wykorzystujących TIK do 20% wartości całego zadania. Jeżeli wsparcie finansowe będzie przeznaczone na dofinansowanie zadań inwestycyjnych, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 38 i 694), wkład własny organu prowadzącego będącego jednostką samorządu terytorialnego, wynosi co najmniej 50% kwoty kosztów realizacji zadania objętego dofinansowaniem z budżetu państwa.
Zestawienie pomocy dydaktycznych |
---|
[1] art. 7 ust. 5 i art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 27 października 2017 r o Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1334 oraz z 2021 r. poz. 4)
Źródło: www.gov.pl
Gotowe wnioski i warianty sprzętu
Kompleksowa oferta wyposażenia szkół
Tablice interaktywne
Jednym z najnowocześniejszych i najbardziej atrakcyjnych dla uczniów urządzeń edukacyjnych, są tablice interaktywne z innowacyjną technologią dotykową. Dzięki nim dzieci są aktywizowane przez całą lekcję, co pozwala na przyswojenie dużej ilości wiedzy. Sprawdzają się na każdym etapie nauki, dlatego też warto wyposażyć w szkoły w tego typu urządzenia. W naszej ofercie proponujemy kilkanaście wariantów tego sprzętu.
Monitory interaktywne
Asortyment naszych produktów obejmuje sprzęt, który sprawdzi się nie tylko w szkołach, ale także uniwersytetach czy w salach konferencyjnych i szkoleniowych. Są to między innymi dotykowe monitory interaktywne, wykonane z solidnych materiałów. Wśród ich najważniejszych zalet można wymienić m.in. wysoką rozdzielczość, intuicyjne i rozbudowane oprogramowanie, jak również możliwość szybkiego zintegrowania z komputerami i głośnikami.
Zestawy interaktywne
W naszej firmie zawsze dbamy o to, aby dostarczać naszym klientom najlepiej dopasowane do ich potrzeb produkty. Dlatego też tym, którzy wolą kompleksowe rozwiązania, polecamy nowoczesne zestawy interaktywne. W zależności od preferencji wybrać można komplet zawierający aktywną tablicę, głośniki, projektory czy wizualizery. Dzięki nim w prosty sposób stworzysz innowacyjną salę lekcyjną, konferencyjną czy wykładową.
Projektory
W dzisiejszych czasach w każdej szkole powinien znajdować się sprzęt multimedialny, zwiększający atrakcyjność lekcji i umożliwiający lepsze przekazywanie wiedzy. W asortymencie naszych produktów proponujemy sprawdzone projektory znanych i cenionych producentów – Sony, Acer, LG, EPSON czy myBoard. Dzięki różnorodności wielkości sprzętu, jego funkcjonalności czy rodzaju, świetnie sprawdzą się praktycznie w każdej sali.
Nagłośnienie
Aby zapewnić kompleksowość asortymentu naszej firmy proponujemy szeroki wybór głośników, przeznaczonych do nagłaśniania zarówno komputera, jednej osoby, jak i większych imprez. W zależności od potrzeb proponujemy modele niewielkie, ścienne, czy z dodatkowymi statywami. Można wybrać także produkty z wbudowanym systemem mikrofonowym. Polecamy wyłącznie niezawodne urządzenia renomowanych marek – Avtek, MONACOR,VISION, myBoard czy Aver
Finansowanie
Na program w latach 2020–2024 przewidziana jest łączna kwota 361 455 000 zł z budżetu państwa, z czego 35 000 000 zł w 2020 roku. Program będzie finansowany w 80 procentach ze środków budżetu państwa i w 20 procentach z wkładu własnego organów prowadzących szkołę.
17 500 zł (14 000 zł z budżetu państwa, 3 500 zł wkładu własnego)
- Szkoły podstawowe i Szkoły za granicą, które nie otrzymały wsparcia w latach 2017-2019
- Szkoły ponadpodstawowe
43 750 zł (35 000 zł. z budżetu państwa, 8 750 zł wkładu własnego)
- Szkoły podstawowe dla dzieci niewidomych
- Szkoły podstawowe w których uczą sie uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia)
125 000 zł (100 000 zł z budżetu państwa, 25 000 zł wkładu własnego)
- Specjalne Ośrodki Szkolno-Wychowawcze dla uczniów niewidomych i słabowidzących (SOSW)
Za wkład własny uważa się:
- Wkład finansowy, który został przeznaczony przez organ prowadzący szkołę na zakup pomocy dydaktycznych objętych wnioskiem o udział w Programie, wydatkowany w roku złożenia wniosku o udział w Programie;
- Sprzęt komputerowy i inne urządzenia TIK wykorzystywane jako inne pomoce dydaktyczne, zakupione w roku złożenia wniosku, ale nie później niż do dnia złożenia wniosku o udział w Programie.
Wsparcie finansowe będzie mogło być udzielone pod warunkiem zapewnienia przez organ prowadzący, w odniesieniu do każdej szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej, wnioskujących o udział w Programie, wkładu własnego w wysokości co najmniej 20% kwoty kosztów realizacji zadania objętego dofinansowaniem z budżetu państwa.
Uwaga, aby szkoła mogła przystąpić do programu „Aktywna tablica”, musi posiadać dostęp do internetu na poziomie minimum 30 Mb/s.
Dla kogo przeznaczone są środki w ramach programu „Aktywna tablica”?
Według założeń programu o środki finansowe na zakup pomocy dydaktycznych będą mogły starać się:
- Publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe, o których mowa w art. 2 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 910 i 1378),
- Publiczne i niepubliczne szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej,
- Publiczne szkoły podstawowe w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich, o których mowa w art. 8 ust. 12 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe – zwane dalej „szkołami podstawowymi”,
- Szkoły polskie oraz szkoły i zespoły szkół przy przedstawicielstwach dyplomatycznych, urzędach konsularnych i przedstawicielstwach wojskowych Rzeczypospolitej Polskiej, o których mowa w art. 8 ust. 5 pkt 1 lit. a i pkt 2 lit. c ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, działające w ramach Ośrodka Rozwoju Edukacji Polskiej za Granicą, zwane dalej „szkołami za granicą”,
- Publiczne i niepubliczne szkoły ponadpodstawowe dla dzieci i młodzieży (licea ogólnokształcące, technika, branżowe szkoły I stopnia), o których mowa w art. 2 pkt 2 lit. b ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, oraz szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie liceum ogólnokształcącego,
- Publiczne szkoły ponadpodstawowe dla dzieci i młodzieży w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich (branżowe szkoły I stopnia), o których mowa w art. 8 ust. 12 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe – zwane dalej „szkołami ponadpodstawowymi”,
- Specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, o których mowa w art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, dla uczniów niewidomych lub słabowidzących, zwane dalej „SOSW”
Maksymalna kwota, jaką szkoła będzie mogła otrzymać na zakup pomocy dydaktycznych w ramach programu „Aktywna tablica” wynosi 14 tysięcy złotych. Oznacza to, że w przypadku uzyskania maksymalnego wsparcia finansowego, organ prowadzący szkołę (z wyjątkiem szkół prowadzonych przez ministerstwa) będzie musiał wnieść wkład własny w kwocie 3,5 tys. zł. Tak więc całkowita wartość sprzętu dydaktycznego (tablic aktywnych, monitorów dotykowych, projektorów, nagłośnienia itp.) może wynieść maksymalnie 17,5 tys. zł (wsparcie rządowe w kwocie 14 tys. zł i wkład własny szkoły w kwocie 3,5 tys. zł).
Wzory wniosków dla szkół oraz organów prowadzących
- Wniosek A dyrektora szkoły o udział w Programie - dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 3 i 4 rozporządzenia (szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia finansowego w latach 2017–2019; szkoły ponadpodstawowe);
- Wniosek B dyrektora - dotyczy szkół wnioskujących tylko o laptopy i zestawy dla nauczyciela wymienionych § 2 ust. 6 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia);
- Wniosek C dyrektora - dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 5 i 7 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie niewidomi; specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze dla uczniów niewidomych lub słabowidzących);
- Wniosek D dyrektora (Ministerstwa/ORPEG)
- Wniosek organu prowadzącego o udzielenie wsparcia finansowego.
Departament Informacji Promocji Ministerstwo Edukacji i Nauki. - Wniosek organu prowadzącego (Ministerstwa/ORPEG)
Więcej informacji: men.gov.pl