Bestsellery
Monitor interaktywny 65" Newline TruTouch TT-6519RS
Monitor interaktywny 65" Newline TruTouch TT-6519RS
6 660,00 zł 6 660,00 zł
szt.
Tablica interaktywna dotykowa Newline TRUBOARD R5-800L
Tablica interaktywna dotykowa Newline TRUBOARD R5-800L
2 990,00 zł 2 430,89 zł
szt.
Tablica interaktywna dotykowa myBOARD Silver 84"S
Tablica interaktywna dotykowa myBOARD Silver 84"S
2 799,00 zł 2 275,61 zł
szt.
Mozabook Classroom
Mozabook Classroom
850,00 zł 691,06 zł
Piloty do testów, odpowiedzi i głosowań ResponseCard LT
Piloty do testów, odpowiedzi i głosowań ResponseCard LT
6 199,00 zł 5 039,84 zł
szt.
Certyfikat

Aktywna tablica - program MEN wyposażenia szkół

Nowy termin składania wniosków

o dofinansowanie z programu „Aktywna tablica” 04.09.2021. 

Nowelizacja programu „Aktywna tablica”

Z Programu w 2021 roku mogą skorzystać:

  • szkoły podstawowe, które nie skorzystały z Programu w latach 2017-2019
  • szkoły podstawowe, które korzystały z programu w latach 2017-2019 a w latach 2021-2024 będą korzystały z doposażenia w specjalistyczny sprzęt i oprogramowanie do diagnozy i terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
  • szkoły ponadpodstawowe, w których uczą się dzieci i młodzież,
  • szkoły za granicą,
  • specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze dla uczniów niewidomych lub słabowidzących (SOSW),
  • szkoły, które nie skorzystały z programu w roku 2020.

Program dotyczy szkół publicznych i niepublicznych. W latach 2021-2024 szkoła może skorzystać z Programu tylko raz.

Zmiany Programu dotyczą w szczególności:
1)    wydłużenia w 2021 r. terminów składania wniosków do 4 września dla szkół i 14 września dla organów prowadzących szkoły;

2)    wydłużenia terminów przekazania środków finansowych organom prowadzącym szkoły

  • w 2021 r. do 31 października;
  • w latach 2022-2024 do 31 sierpnia.

3)    wprowadzenia nowego rodzaju sprzętu i pomocy dydaktycznych - zestawu dla nauczyciela do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, w ramach zestawu będzie można zakupić: laptop, dodatkową kamerę internetową, dodatkowe słuchawki i dodatkowy mikrofon, statyw, tablet graficzny lub innego rodzaju tablet służący w szczególności do rysowania elementów graficznych na komputerze lub monitorze; maksymalna wysokość wsparcia finansowego dla szkoły na zakup zestawu dla nauczyciela będzie wynosiła 14.000 zł;

4)    rozszerzenie na kolejne lata Programu (2021-2024) możliwości zakupu (realizowanego w 2020 r.) laptopów wraz ze sprzętem umożliwiającym przetwarzanie wizerunku i głosu w czasie rzeczywistym za pośrednictwem transmisji audiowizualnej;

5)    doprecyzowania zakresu podmiotowego Programu, w taki sposób, aby wsparcie finansowe udzielono jak największej liczbie szkół uprawnionych do jego otrzymania bez jego dublowania w kolejnych latach realizacji Programu (można skorzystać z dofinansowania tylko raz w całym programie, szkoły podstawowe, które otrzymały dofinansowanie w latach 2017-2019 nie mogą skorzystać, szkoły, które kupiły laptopy w 2020 nie mogą skorzystać z zakupu zestawu dla nauczyciela);

6)    doprecyzowania regulacji dotyczących udzielenia wsparcia finansowego szkołom, w których kształcą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, tak aby do takich szkół trafiał sprzęt adekwatny do ich potrzeb, z uwzględnieniem preferencji dla tych szkół, w których liczba uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest wyróżniająca się na tle innych szkół zapewniających kształcenie dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w danym regionie;

7)    doprecyzowania regulacji wskazujących, że preferencje w ubieganiu się o uzyskanie wsparcia finansowego dla szkół uczestniczących w projektach realizowane ze środków publicznych, w tym środków Unii Europejskiej: „Wsparcie placówek doskonalenia nauczycieli i bibliotek pedagogicznych w realizacji zadań związanych z przygotowaniem i wsparciem nauczycieli w prowadzeniu kształcenia na odległość” realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz „Lekcja: Enter” realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa;

8)    dookreślenia wymagań jakościowych dotyczących sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii w zakresie wyłączenia warunku posiadania certyfikatu ISO 9001 w stosunku do sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii będących wyrobami medycznymi, dla których spełniona została norma PN-EN ISO 13485;

9)    dookreślenia wymagań prawnych (sprzęt nowy i bez obciążeń prawami osób trzecich) dotyczących sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii;

10)    wydłużenia terminów na rozpatrywanie wniosków o udzielenie wsparcia finansowego przez zespoły powołane przez wojewodów i ministrów prowadzących szkoły w celu kwalifikacji:
•    w 2021 r. wydłużono do dnia 28 września,
•    w latach 2022–2024 termin kwalifikacji wniosków o udzielenie wsparcia finansowego wydłużono o dwa tygodnie – do 30 czerwca;

11)    wydłużenia terminów przekazywania sprawozdań z realizacji zadań wynikających z Programu, do końca trwania programu, do 30 września;

12)    wydłużenia terminów na ocenę efektów Programu w poprzednim roku do 31 października.

Zmiany o charakterze porządkującym

  1. Skorygowano nieprawidłowe określenie projektora możliwego do zakupu;
  2. Parametry dotyczące przepustowości Internetu, które musi posiadać szkoła i SOSW wnioskujące o udział w Programie, dostosowano do regulacji wynikających z przepisów [1] ustawy o Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej – 100 Mb/s;

Wkład własny
Organy prowadzące szkoły i specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, z wyjątkiem właściwych ministrów, są obowiązane zapewnić wkład własny przeznaczony na realizację Programu w wysokości co najmniej 20% wartości całkowitego kosztu realizacji Programu.

Za wkład własny uważa się:

  1. Wkład finansowy, który został przeznaczony przez organ prowadzący szkołę, szkołę za granicą lub specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii objętych wnioskiem o udział w Programie, wydatkowany w roku złożenia wniosku o udział w Programie;
  2. Wkład rzeczowy w formie sprzętu komputerowego i innych urządzeń TIK wykorzystywanych jako pomoce dydaktyczne, zakupionych w roku złożenia wniosku, ale nie później niż do dnia złożenia wniosku o udział w Programie.

W celu spełnienia warunku polegającego na konieczności zapewnienia wkładu własnego dopuszcza się połączenie wkładu finansowego i rzeczowego. W ramach finansowego wkładu własnego katalog możliwych do zakupienia sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii nie będzie ograniczony zakresowo, więc organ prowadzący szkołę będzie mieć również możliwość zakupu dowolnie wybranych sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii, wykorzystujących TIK do 20% wartości całego zadania. Jeżeli wsparcie finansowe będzie przeznaczone na dofinansowanie zadań inwestycyjnych, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 38 i 694), wkład własny organu prowadzącego będącego jednostką samorządu terytorialnego, wynosi co najmniej 50% kwoty kosztów realizacji zadania objętego dofinansowaniem z budżetu państwa.

Zestawienie pomocy dydaktycznych

[1] art. 7 ust. 5 i art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 27 października 2017 r o Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1334 oraz z 2021 r. poz. 4)

Źródło: www.gov.pl

Gotowe wnioski i warianty sprzętu

Wzory wniosków dla szkół oraz organów prowadzących


  1. Wniosek A dyrektora szkoły o udział w Programie - dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 3 i 4 rozporządzenia (szkoły podstawowe i szkoły za granicą, które nie otrzymały wsparcia finansowego w latach 2017–2019; szkoły ponadpodstawowe i  szkoły za granicą);
  2. Wniosek B1 dyrektora szkoły o udział w Programie - dotyczy szkół wnioskujących tylko o  laptopy i zestawy dla nauczyciela wymienionych § 2 ust. 6 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia);
  3. Wniosek B2 dyrektora szkoły o udział w Programie - dotyczy szkół wnioskujących tylko o  pomoce dydaktyczne wymienionych § 2 ust. 6 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia);
  4. Wniosek C dyrektora szkoły  o udział w Programie - dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 5 i 7 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie niewidomi; specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze dla uczniów niewidomych lub słabowidzących);
  5. Wniosek organu prowadzącego o udzielenie wsparcia finansowego.
    Departament Informacji Promocji
    Ministerstwo Edukacji i Nauki

Wniosek A dyrektora szkoły o udział w Programie

Wniosek B1 dyrektora szkoły o udział w Programie

Wniosek B2 dyrektora szkoły o udział w Programie

Wniosek C dyrektora szkoły  o udział w Programie

 

Wniosek organu prowadzącego o udzielenie wsparcia finansowego

Kompleksowa oferta wyposażenia szkół

 

Tablice interaktywne

Jednym z najnowocześniejszych i najbardziej atrakcyjnych dla uczniów urządzeń edukacyjnych, są tablice interaktywne z innowacyjną technologią dotykową. Dzięki nim dzieci są aktywizowane przez całą lekcję, co pozwala na przyswojenie dużej ilości wiedzy. Sprawdzają się na każdym etapie nauki, dlatego też warto wyposażyć w szkoły w tego typu urządzenia. W naszej ofercie proponujemy kilkanaście wariantów tego sprzętu.

Monitory interaktywne

Asortyment naszych produktów obejmuje sprzęt, który sprawdzi się nie tylko w szkołach, ale także uniwersytetach czy w salach konferencyjnych i szkoleniowych. Są to między innymi dotykowe monitory interaktywne, wykonane z solidnych materiałów. Wśród ich najważniejszych zalet można wymienić m.in. wysoką rozdzielczość, intuicyjne i rozbudowane oprogramowanie, jak również możliwość szybkiego zintegrowania z komputerami i głośnikami.

Zestawy interaktywne

W naszej firmie zawsze dbamy o to, aby dostarczać naszym klientom najlepiej dopasowane do ich potrzeb produkty. Dlatego też tym, którzy wolą kompleksowe rozwiązania, polecamy nowoczesne zestawy interaktywne. W zależności od preferencji wybrać można komplet zawierający aktywną tablicę, głośniki, projektory czy wizualizery. Dzięki nim w prosty sposób stworzysz innowacyjną salę lekcyjną, konferencyjną czy wykładową.

Projektory

W dzisiejszych czasach w każdej szkole powinien znajdować się sprzęt multimedialny, zwiększający atrakcyjność lekcji i umożliwiający lepsze przekazywanie wiedzy. W asortymencie naszych produktów proponujemy sprawdzone projektory znanych i cenionych producentów – Sony, Acer, LG, EPSON czy myBoard. Dzięki różnorodności wielkości sprzętu, jego funkcjonalności czy rodzaju, świetnie sprawdzą się praktycznie w każdej sali.

Nagłośnienie

Aby zapewnić kompleksowość asortymentu naszej firmy proponujemy szeroki wybór głośników, przeznaczonych do nagłaśniania zarówno komputera, jednej osoby, jak i większych imprez. W zależności od potrzeb proponujemy modele niewielkie, ścienne, czy z dodatkowymi statywami. Można wybrać także produkty z wbudowanym systemem mikrofonowym. Polecamy wyłącznie niezawodne urządzenia renomowanych marek – Avtek, MONACOR,VISION, myBoard czy Aver

Finansowanie

Na program w latach 2020–2024 przewidziana jest łączna kwota 361 455 000 zł z budżetu państwa, z czego 35 000 000 zł w 2020 roku. Program będzie finansowany w 80 procentach ze środków budżetu państwa i w 20 procentach z wkładu własnego organów prowadzących szkołę.

17 500 zł (14 000 zł z budżetu państwa, 3 500 zł wkładu własnego)

  • Szkoły podstawowe i Szkoły za granicą, które nie otrzymały wsparcia w latach 2017-2019
  • Szkoły ponadpodstawowe

43 750 zł (35 000 zł. z budżetu państwa, 8 750 zł wkładu własnego)

  • Szkoły podstawowe dla dzieci niewidomych
  • Szkoły podstawowe w których uczą sie uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia)

125 000 zł (100 000 zł z budżetu państwa, 25 000 zł wkładu własnego)

  • Specjalne Ośrodki Szkolno-Wychowawcze dla uczniów niewidomych i słabowidzących (SOSW)

Za wkład własny uważa się:

  1. Wkład finansowy, który został przeznaczony przez organ prowadzący szkołę na zakup pomocy dydaktycznych objętych wnioskiem o udział w Programie, wydatkowany w roku złożenia wniosku o udział w Programie;
  2. Sprzęt komputerowy i inne urządzenia TIK wykorzystywane jako inne pomoce dydaktyczne, zakupione w roku złożenia wniosku, ale nie później niż do dnia złożenia wniosku o udział w Programie.

Wsparcie finansowe będzie mogło być udzielone pod warunkiem zapewnienia przez organ prowadzący, w odniesieniu do każdej szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej, wnioskujących o udział w Programie, wkładu własnego w wysokości co najmniej 20% kwoty kosztów realizacji zadania objętego dofinansowaniem z budżetu państwa.

Uwaga, aby szkoła mogła przystąpić do programu „Aktywna tablica”, musi posiadać dostęp do internetu na poziomie minimum 30 Mb/s.

Dla kogo przeznaczone są środki w ramach programu „Aktywna tablica”?

Według założeń programu o środki finansowe na zakup pomocy dydaktycznych będą mogły starać się:

  1.  Publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe, o których mowa w art. 2 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 910 i 1378),
  2. Publiczne i niepubliczne szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej,
  3. Publiczne szkoły podstawowe w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich, o których mowa w art. 8 ust. 12 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe – zwane dalej „szkołami podstawowymi”,
  4. Szkoły polskie oraz szkoły i zespoły szkół przy przedstawicielstwach dyplomatycznych, urzędach konsularnych i przedstawicielstwach wojskowych Rzeczypospolitej Polskiej, o których mowa w art. 8 ust. 5 pkt 1 lit. a i pkt 2 lit. c ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, działające w ramach Ośrodka Rozwoju Edukacji Polskiej za Granicą, zwane dalej „szkołami za granicą”,
  5. Publiczne i niepubliczne szkoły ponadpodstawowe dla dzieci i młodzieży (licea ogólnokształcące, technika, branżowe szkoły I stopnia), o których mowa w art. 2 pkt 2 lit. b ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, oraz szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie liceum ogólnokształcącego,
  6. Publiczne szkoły ponadpodstawowe dla dzieci i młodzieży w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich (branżowe szkoły I stopnia), o których mowa w art. 8 ust. 12 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe – zwane dalej „szkołami ponadpodstawowymi”,
  7. Specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, o których mowa w art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, dla uczniów niewidomych lub słabowidzących, zwane dalej „SOSW”

Maksymalna kwota, jaką szkoła będzie mogła otrzymać na zakup pomocy dydaktycznych w ramach programu „Aktywna tablica” wynosi 14 tysięcy złotych. Oznacza to, że w przypadku uzyskania maksymalnego wsparcia finansowego, organ prowadzący szkołę (z wyjątkiem szkół prowadzonych przez ministerstwa) będzie musiał wnieść wkład własny w kwocie 3,5 tys. zł. Tak więc całkowita wartość sprzętu dydaktycznego (tablic aktywnych, monitorów dotykowych, projektorów, nagłośnienia itp.) może wynieść maksymalnie 17,5 tys. zł (wsparcie rządowe w kwocie 14 tys. zł i wkład własny szkoły w kwocie 3,5 tys. zł).

Prawo


 

Treść uchwały – program Aktywna tablica

Więcej informacji: men.gov.pl

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl